TUNNISTETTAVUUS:
Esim. tietyn yrityksen messuosastosta pitää tehdä helposti tunnistettava. Asiakkaan on huomattava jo osaston ulkonäöstä mikä yritys on kyseessä.
ELÄMYKSELLISYYS:
Messuosastolla vierailusta on tarkoitus tehdä asiakkaalle unohtumaton kokemus. Osaston pitää erottua ja olla kaikinpuolin hyvin suunniteltu.
VÄRIT:
Kun suunnitellaan messuosastoa on tärkeä huomioida, että osaston kaikki värit ovat yhteensopivia ja houkuttelevia. Niiden pitää sopia osaston sisältöön ja mahdolliseen logoon.
HOUKUTTELEVUUS:
Osastosta tehdään houkutteleva mm. värien ja valojen avulla. Osaston pitää erottua muista ja olla mielenkiintoinen, jotta se houkuttelisi asiakkaita.
ENSIVAIKUTELMA:
Kun asiakas saapuu osastolle, hyvä ensivaikutelma luodaan hymyilemällä, kohteliaalla tervehdyksellä ja katsekontaktilla. Katsekontaktin ottaminen ei kuitenkaan saa muuttua tuijottamiseksi, ja tervehdys ei saa olla liian tunkeileva.
MATERIAALIT:
Osastolle tulee väkisinkin useita materiaaleja. Kun osastoa suunnitellaan pitää miettiä esim. mitä kangasta matto on, tuleeko muita kankaita, onko pöytä puuta vai mitä yms.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti